מאמר זה נכתב בחסות חברת CMS. נכתב ע"י דוד נרדיה
השירות הושק ב-2007, בעבר נקרא Microsoft SkyDrive ו-Windows Live SkyDrive, (להבדיל ממקבילו OneDrive החינמי למשתמשים ביתיים) OneDrive For Business מציע סנכרון מסמכים מקומיים לשטח אחסון בגודל 1TB למשתמש בענן של מיקרוסופט. OneDrive For Business מאפשר עבודה מכל מקום ומכל מכשיר באמצעות ממשק ה-Office Web App, שמהווה פתרון נוח ליצירת ועריכת מסמכים On The Go.
OneDrive For Business הינו מוצר מוביל בתחומות גם עפ”י מכון גרטנר ומופיע כבר שנה שנייה ברציפות ב-Magic Quadrant שמפורסם על ידי המכון.
OneDrive For Business הוא חלק ממגוון מוצרי Office 365 המוצעים לעסקים, וניתן לרכוש אותו כ-Standalone או באחת מחבילות ה-Business או ה-Enterprise.
אז מה מבדיל ומייחד את ה-OneDrive For Business? ריכזנו עבורכם חמישה דברים שכנראה לא ידעתם שניתן לבצע באמצעותו:
1. ניתן ליצור קישור מיוחד לכל קובץ המסונכרן ב-OneDrive For Business המאפשר גישה גם למשתמשים מחוץ לארגון. ניתן לנהל את הרשאות הגישה לקובץ, אם לקריאה בלבד או לעריכה וניתן גם להגדיר תאריך שבו קישור זה יחדל לתפקד, כך נוכל לשמור על הקובץ שלא יגיע במרוצת הזמן לידיים הלא נכונות.
2. כל שינוי שנעשה בקובץ המסונכרן נשמר כגרסה חדשה בענן וניתן להגדיר את מגבלת הגרסאות לפי צרכי הארגון – גם ללא הגבלה כלל. כמובן, במסגרת כמויות האחסון הקיימות.
3. שחזור במקרה כופר – OneDrive For Business מאפשר שחזור מלא של כל ה-OneDrive של עד 30 ימים אחורה, מהווה שכבת גיבוי נוספת במקרה של Ransomware.
4. OneDrive For Business מאפשר גישה ממגוון מכשירים ופלטפורמות, כאשר המסמכים מתאימים את עצמם לגודל המסך המציג. ניתן לערוך את המסמכים המסונכרנים ל-OneDrive For Business בו זמנית על ידי כמה משתמשים, גם בממשק ה-Web וגם בממשק המקומי. קבצים השמורים על המחשב במצב לא מקוון (Offline) יסתנכרנו ויעדכנו את השינויים ברגע שהמחשב יתחבר לאינטרנט. כמו כן, ניתן לבחור אלו קבצים ישמרו במחשב על מנת לחסוך שטח אחסון מקומי, אך בעת הצורך ניתן להוריד את הקבצים מחדש אל המחשב. תיקיות שנוצרו בממשק Online או הועלו לשם ניתן לסנכרן אל המחשב כך שיופיעו בחיפוש של המחשב.
5. קבצים שנשמרו ב-OneDrive For Business חוסכים מכם את הצורך בשליחתם כקבצים מצורפים במייל (Attached Files). ב-Outlook 2016 ניתן להוסיף קבצים שנשמרו ב-OneDrive For Business כקישורים לקריאה או עריכה, הנראים כמו קבצים מצורפים בראש המייל, בדיוק כמו קבצים מצורפים רגילים , מה שמקל על התעבורה במיילים הארגוניים, חוסך במקום בתיבת הדואר וכמובן – מאפשר שליטה מלאה על ההרשאות והזמינות לקבצים שנשלחו.
מכיוון שרוב המשתמשים ב-Office 365 רוכשים Exchange Online Plan 1, שעלותו ללקוח הסופי היא 4$ למשתמש לחודש, השדרוג עבור משתמשים אלו לחבילה הבסיסית Business Essentials (הכוללת אף מוצרים נוספים) יעלה 1$ למשתמש לחודש בלבד! זהו שדרוג במחיר אטרקטיבי וללא תחרות לעומת מוצרים מקבילים בשוק. (שעלותם גבוהה פי 6 ויותר!)
ל-OneDrive For Business יש 2 גרסאות: Plan 1 שעליה פורט למעלה ו-Plan 2.
Plan 2 כוללת את כל מה שפורט למעלה ומשדרגת חלק מתכונות השירות: אחסון ללא הגבלה למשתמש, יכולות הגנה מתקדמות מפני אובדן מידע ויכולת In-Place Hold. עלות Plan 2 היא 10$ ללקוח הסופי.
שירות OneDrive For Business מעניק לארגונך ולמשתמשים שבו יכולות מתקדמות תוך רתימת טכנולוגית הענן לטובתכם. שימוש נכון בכלי ענן כמו OneDrive For Business יכול לחסוך זמן עבודה ומשאבים, להקל על תעבורת המיילים בארגון ולייעל את העבודה האישית והצוותית של המשתמשים.
למידע נוסף ניתן להיכנס לאתר OneDrive For Business הרשמי:
https://onedrive.live.com/about/en-us/business/
כמו כן, ניתן להתעדכן בחבילות השונות בהן מופיע OneDrive For Business:
חבילות Enterprise:
https://products.office.com/en-us/business/compare-more-office-365-for-business-plans
חבילות Business:
https://products.office.com/en-us/business/compare-office-365-for-business-plans
אנו ב-CMS יצרנו סרטון קליל והומוריסטי המעביר את עיקרי היתרונות של OneDrive for Business, אחד ממוצרי הענן במסגרת Office 365.
מאמר זה נכתב בחסות חברת CMS. נכתב ע"י דוד נרדיה